Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Οι αλλαγές που ετοιμάζει το υπουργείο παιδείας


Προαιρετικά τα Θρησκευτικά, η Ιστορία και τα Αρχαία Ελληνικά, βάση στη Νέα Ελληνική Γλώσσα, δύο ταχύτητες διδασκαλίας και εκπόνηση μίας ερευνητικής εργασίας κάθε χρόνο από τους μαθητές οι βασικές αλλαγές στο νέο Λύκειο

Σαρωτικές αλλαγές προβλέπει η τελική μέχρι στιγμής πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το νέο Λύκειο. H Η πρώτη μεγάλη αλλαγή αφορά το μάθημα της Ιστορίας. Το μάθημα από υποχρεωτικό γίνεται επιλογής - ωστόσο στο νέο σχεδιασμό τα μαθήματα επιλογής βαρύνουν περισσότερο από τα υποχρεωτικά- ενώ η παρακολούθηση των Θρησκευτικών γίνεται επίσης προαιρετική, δίνοντας την ευχέρεια σε κάθε μαθητή να το παρακολουθήσει ή όχι.

Στα υποχρεωτικά μαθήματα, εντάσσονται τα αγγλικά - ή η επιλογή μίας άλλης ξένης γλώσσας- και η γυμναστική.

Επίσης υποχρεωτική θα είναι η εκπόνηση μίας εργασίας ανά έτος από κάθε μαθητή, με την επίβλεψη του καθηγητή που διδάσκει το μάθημα.

Επίσης εισάγονται δύο επίπεδα διδασκαλίας, ένα βασικό και ένα υψηλό, ανάλογα με τις δυνατότητες των μαθητών.

Ειδικότερα, όσον αφορά το μάθημα της ιστορίας, θα είναι υποχρεωτικό μόνο στην Α’ Λυκείου ενώ στις τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου εντάσσεται στην ομάδα μαθημάτων με τον τίτλο Αρχαιογνωσία και αφορά την εκμάθηση της Αρχαίας Ιστορίας και της Ιστορίας των Ιδεών.

Η Ευρωπαϊκή Ιστορία εντάσσεται στην ομάδα των Κοινωνικών Επιστημών μαζί με την Ψυχολογία, τα Θρησκευτικά και άλλα τέσσερα μαθήματα. Προαιρετική γίνεται και η παρακολούθηση των Θρησκευτικών και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου αφού είναι στο χέρι του μαθητή πλέον εάν επιθυμεί να την επιλέξει ή όχι.

Επιπλέον, ενισχύεται ο ρόλος της Πληροφορικής καθώς δεν θα είναι πλέον αυτόνομο μάθημα αλλά θα ενταχθεί στον τρόπο διδασκαλίας όλων των μαθημάτων - έτσι θα διατρέχει όλη τη σχολική ζωή του μαθητή.

Το νέο Λύκειο δίνει έμφαση στη μητρική γλώσσα, τα αγγλικά και τις νέες τεχνολογίες με βαρύνοντα τα επιλεγόμενα μαθήματα. Η τελική επιλογή των μαθημάτων αυτών, θα καθορίσει τόσο την κατεύθυνση, όσο και την βαθμολογία των μαθητών. Παράλληλα, μειώνεται ο αριθμός των γνωστικών αντικειμένων καθώς έχουμε πλέον ομάδες μαθημάτων, ωστόσο αυξάνονται οι διδακτικές ώρες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου