από τον Γιώργο Τσοχαλή
Από την ημέρα εξέτασης του μαθήματος και μετά, δημιουργήθηκε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα σχετικά με το ποιά λύση είναι σωστή και ποιά όχι ως προς το τρίτο θέμα. Πιο συγκεκριμένα, το πρόβλημα δημιουργήθηκε ύστερα από οδηγία που δόθηκε στα βαθμολογικά κέντρα των εξεταζομένων προφορικά (ΦΑ) από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ), η οποία κατεύθυνε τους βαθμολογητές ώστε να θεωρήσουν λάθος τη λύση με πίνακες και να αφαιρέσουν μόρια κατά την εκτίμησή τους. Η οδηγία αυτή αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα στο θεσμό των Πανελλαδικών και αποδεικνύει περίτρανα ότι οι επιτροπές θεμάτων λειτουργούν με προχειρότητα και δεν εξασφαλίζουν την ορθή εξέταση του μαθήματος αφού δεν λαμβάνουν υπόψιν τους ούτε το ίδιο το σχολικό βιβλίο (βλέπε π.χ. άσκηση ΔΣ4 τετράδιο μαθητή σελ. 35, κεφάλαιο 3 με παντελώς άγνωστο αριθμό δεδομένων η οποία λύνεται με πίνακες στο βιβλίο του καθηγητή:
ΔΣ4. Ενας μαθητής έχει μία συλλογή από δίσκους CD και για κάθε CD έχει καταγράψει στον υπολογιστή τον τίτλο και την χρονιά έκδοσής του. Να ταξινομηθούν τα CD με βάση την χρονιά τους και να υπολογισθεί ο αριθμός των CD που έχει ο μαθητής με χρονολογία έκδοσης πριν από το 1995).
Για το συγκεκριμένο πρόβλημα τοποθετήθηκαν τόσο η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.Κα.Π.) όσο και η Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Ε.Π.Υ.):
Η τοποθέτηση της Π.Ε.Κα.Π.:
http://pekap.blogspot.com/2010/05/e-2010.html
«Το Δ.Σ. της ΠΕΚΑΠ αφού έλαβε υπόψη του τα σχόλια, τις απόψεις και τους προβληματισμούς πολλών συναδέλφων για το σοβαρότατο θέμα που έχει ανακύψει με το Θέμα Γ’, δίνοντας πρωτίστως προτεραιότητα στην αγωνία και το μέλλον των υποψηφίων μαθητών της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, θεωρεί ότι και η λύση με πίνακα δεν είναι λανθασμένη και κατά συνέπεια προτείνει να μην κοπούν μόρια από τους μαθητές.»
Η τοποθέτηση της Ε.Π.Υ.: http://www.epy.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=273
«Αποτελεί ένα θέμα που θα δημιουργήσει αντιπαραθέσεις για τον τρόπο λύσης και βαθμολόγησης. Είναι σαφές ότι η εκφώνηση δεν απαιτεί χρήση πίνακα, αλλά ούτε και καθοδηγεί το μαθητή να χρησιμοποιήσει πίνακα. Ωστόσο,πολλοί μαθητές είναι αναμενόμενο να χρησιμοποιήσουν πίνακα, λαμβάνοντας υπόψη ότι διαβάζεται το πλήθος των αγωνιζομένων. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα πρέπει η λύση με πίνακα να έχει δυσμενή αντιμετώπιση από τον βαθμολογητή, πολύ περισσότερο αφού απαιτεί περισσότερο χρόνο για την διατύπωσή της.»
Επίσης έχουν τοποθετηθεί εύστοχα πολλοί συνάδελφοι καθηγητές: http://www.epiruspost.gr/afieromata/apopseis/5170-----2010-------.html
http://users.sch.gr/alkisg/tosteki/index.php?topic=2943.0
http://users.sch.gr/alkisg/tosteki/index.php?topic=2937.0
Η καλύτερη όμως όλων είναι η παρακάτω:
http://users.sch.gr/alkisg/tosteki/index.php?topic=2956.0
«Σε έκτακτη γενική συνέλευση σήμερα το πρωί, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ν. Φλώρινας, με ομόφωνη απόφαση εκδίδει το παρακάτω Δελτίο Τύπου:
"Μελετώντας προσεκτικά το θέμα που έχει προκύψει πάνω στην βαθμολόγηση του Γ' θέματος των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων Γ' Λυκείου στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον και έχοντας πάνω από οποιαδήποτε ερμηνεία ή παρερμηνεία από την κοινότητα των "πληροφορικών", τον ίδιο τον μαθητή και την αγωνία του για το δύσκολο μέλλον που τον περιμένει, αποφασίζουμε να υιοθετήσουμε την άποψη της σωστής χρήσης πίνακα στην λύση του θέματος αυτού, με το σκεπτικό πως ζητούσε Αλγόριθμο και όχι πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ και πως η επιτροπή εξετάσεων δεν λειτούργησε με σκοπό να παγιδεύσει τους μαθητές τους, που θα έλυναν το θέμα με Πίνακες (διαφορετικά θεωρούμε πως, θα ζητούσε ανάπτυξη σε ΓΛΩΣΣΑ). Καλούμε λοιπόν όλα τα μέλη του συλλόγου που είναι βαθμολογητές να μην αφαιρέσουν καμία μονάδα στο θέμα, από μαθητές που έκαναν χρήση πινάκων.Η απόφαση αυτή είναι ΟΜΟΦΩΝΗ από το σύνολο των μελών του Συλλόγου."
Με τιμή και υπευθυνότητα
Βασίλειος Χρυσοχοϊδης
Πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ν. Φλώρινας
Κωνσταντίνος Στυλιάδης
Γ. Γραμματέας Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ν. Φλώρινας»
Δυστυχώς το μέλλον των υποψηφίων αντιμετωπίζεται από τους αρμόδιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων με προχειρότητα και (όπως όλα δείχνουν) ανευθυνότητα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου